sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

Stop wishing. Start doing.

Eli nyt vihdoin sain aikaiseksi alkaa kirjoittamaan blogia! Blogin pitäminen on ollut jo pitkään pieni unelma ja mietinnän alla. Eniten mietin sitä, että onko minulla aikaa pitää blogia, sillä opiskelen tällä hetkellä ja aika on välillä melko kortilla. Päädyin kuitenkin siihen, että kyllä blogiinkin riittää aikaa, jos vain päätän niin.

Olen siis 16-vuotias lukiolainen Helsingistä. Rakastan kokeilla ja keksiä omia reseptejä, käydä salilla, lenkkeillä koirani kanssa ja bodypump -tunteja. Rakastan juoksemista, kuvaamista ja aamuja.




Intohimojani ovat erityisesti terveys, ravinto ja liikunta. Miksi juuri nämä kolme? Omat ajatukseni tästä ovat se, että tämä trio antaa ainekset kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ja sitä kautta myös onnelliseen elämään.

Itse olen aina ollut kiinnostunut erityisesti kahdesta näistä; ravinnosta ja liikunnasta. En tietenkään samalla tavalla mitä nyt. Pienenä olin enemmänkin kiinnostunut melko pintapuolisista seikoista. Halusin kokiksi, maistelin innoissani uusia makuja ja ruokalajeja. Ruoan päätarkoitus oli silloin, että sen täytyy olla hyvää. Olen myös aina ollut urheilullinen ja liikunta on aina ollut iso osa minua. 

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän minua on alkanut kiinnostamaan ruoan ravitsemuksellinen puoli ja liikunnan positiivinen vaikutus stressitasoon sekä muutenkin omaan oloon. Ruoan terveellisyys on myös alkanut kiinnostamaan sen jälkeen, kun olen huomannut ravinnon merkityksen omaan hyvinvointiini. Nykyään ruoan ei tarvitse ainoastaan olla maukasta vaan myös ravitsevaa. Olen myös moneen otteeseen todennut, että terveellinenkin ruoka voi olla todella maukasta. Ja toivon, että tulen todistamaan sen teillekin blogini kautta.



Blogini tulee pääasiassa koostumaan terveellisistä resepteistä, jotka olen itse todennut toimivaksi ja suurimmaksi osaksi kehittänyt itse. Tulen kuitenkin myös kirjoittamaan liikunnasta, ravinnosta sekä hyvinvoinnista. En aio kategorisoida blogiani tiettyyn muottiin, joten voi olla, että innostun kirjoittamaan myös esimerkiksi sisustuksesta sekä enemmän lifestyle tyyppisesti.

"There are only two mistakes one can make along the road to truth;
not going all the way, and not starting"
- Buddha

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti